lördag, april 25, 2009

min dikt till värmen

Sommar, sommar, sol! Värme. Sommarvärme. Sommarsol. Värme.

Jag vet, jag är en född poet. Diktarkonsten är inget man kan lära sig, det har man i blodet. Som jag bevisar ovan flyter tjock, röd, poesi i mina ådror. Men det var bara en parantes. Vad jag egentligen vill säga är att jag njuter för fullt av att vårvärmen äntligen har anlänt även till Stockholm. På väg till picknick i Hagaparken lyssnar jag på det senaste från Sincerely Yours.

Dagens låt: JJ - My Swag, My Life

2 kommentarer:

Bulgur sa...

När jag läste inlägget så tittade jag ivrigt ut i hagaparken utanför ktb. Gergö!?

Kanske har supit bort för många hjärnceller. suck.

Lembiz sa...

fantastiskt diktat! som poet själv vet jag ju vad jag talar om *hrm* grattis till vår/sommarvärmen, här är det visst lite mulet idag ser jag.