måndag, april 13, 2009

gergö left-eye

Nu är jag tillbaka i ett gråmulet (!) Stockholm. Påsken var en fabulös excess i påskgodis och fjädrar. I morse vaknade jag dock efter påskyran med ett igenmurat vänsteröga. Jag antar att det är någon slags inflammation. Att definiera vad det är mildrar dock inte att jag ser ut som en grotesk version av en i-D magazine framsida.
Det må vara en småintressant look på framsidan av en glossy tidning men ser mest bara äckligt ut IRL. Fan. I min villrådiga desperation frågar jag nu: "What would Tyra do?". Svaret måste naturligtvis vara att se fierce ut i allmänhet och i största möjliga mån gå i sidled med det icke-missbildade ögat mot mina medmänniskor.

3 kommentarer:

doris. sa...

jag tror att tyra skulle skaffat en piratlapp att ha över ena ögat. väldigt fashion!

heidi sa...

eh, du kanske kan måla en blomma på lappen? har hört att det är väldigt...90-tal.

(rekommenderar även ögondroppar, mycket skönt i såna lägen)

Gergette sa...

Jag går genast ner på stan och letar piratlapp. Tänker dansk design!