fredag, januari 20, 2006

silent shout

Har varit en mycket händelserik och märklig dag! Först var jag och provade kläder på Scout som jag kanske ska ha till p3-guld galan. Scout är den underbaraste klädaffären på jorden. Man kan knappast bli mer engagerad än de är på den affären. De plockade ner klädesplagg efter klädesplagg efter klädesplagg. Mycket roligt! Får dock leva på nudlar i tre månader om jag ska köpa några kläder där.

Sen var det kursstart på Nationalekonomin på Handels. Dagen gjordes ganska underbar av att underbara Susie har bytt till min klass. Har nog ett ganska roligt år att se fram emot ihop. Dock var människorna som inte går Europa precis sånna som man kan vänta sig att stöta ihop med på Handels (Orcer!). Föreläsaren ska vi inte ens prata om! För en målande beskrivning läs Susies blogg!

Därefter var jag på visning av ett hus. Hur vuxet är inte det?! Huset var väldans fint och hade en fantastisk utsikt över halva stan. Ska dock inte ha huset själv, om det blir av, utan hyra ihop med tre mycket trevliga människor. Malin, Petter och Hugo, alla tre Europamänniskor (skulle aldrig få för mig att umgås med andra!). Tills på tisdag ska vi ha bestämt oss, lite ångest, men en del i ett hus i en posh stadsdel med fantastisk utsikt har ju deffinitivt sina fördelar över korridorsrummet på 18 kvadrat i Olofshöjd.

Dagen fulländades av The Knifes nya låt Silent Shout. "Magic choirs to accompany a heavenly arpeggio during a long, dark and dreamy trance night." - för att använda deras egen beskrivning. Helt fantastisk!

1 kommentar:

Susie sa...

olofshöjd kommer sakna dig (och jag)... men coolt i alla fall. Imorgon blir det tidig snöpromenad, men oroa dig inte. I'll carry you mr Gergö!

/Sam