tisdag, maj 14, 2019

skejtlivet

I söndags vaknade jag lite lätt torr i munnen. Hade kunnat tänka mig att ligga i min säng hela dagen och kolla ikapp GoT. Det hade dock varit att slösa bort en fin vårdag.
 
Istället mötte jag upp Anton och drog in till stan för att köpa skateboards (!). Efter viss tvekan slog vi till på ett par sjukt fina cruisers från Urskog. I mitt huvud skulle äntligen min livslånga dröm om att bli skejtare äntligen uppfyllas. I verkligheten var jag som en liten Bambi på brädan. Det var himla svårt att våga glida iväg. Efter att ha skejtat runt några timmar i våra hoods kring Telefonplan kände jag mig dock riktigt säker. Samt hundra procent cool.
 
Igår kväll gav vi oss ut igen för ett par timmar på brädan. Då vurpade jag för första gången och slog mig rejält. Anton var dock snabbt framme med handsprit så jag kunde rengöra mina skrubbsår innan vi gled iväg igen. Tyvärr var jag dock lite skakig så vi fick avsluta i förtid med öl på Landet. Känner dock att jag snart måste upp på brädan igen. Det är banne mig det roligaste jag har gjort!!!
 

Inga kommentarer: