torsdag, september 11, 2014

urartad bokcirkel


Oj, oj, oj! Om jag hade vetat att kvällens bokcirkel-sammankomst skulle urarta i denna klubbkväll. Då hade jag inte agerat ett dugg annorlunda.

Vår bokcirkel träffades för att diskutera den senaste boken vi hade läst. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson, den var sådär. Våra träffar brukar vara lika delar litterära diskussioner och orgier i mat och dryck. Alltid lika trevligt, men ikväll tog Livia och jag det trevliga ett steg längre. Efter att bokcirkeln hade slutits drog vi först till splitter nya Röda RummetRadio Skanstull och hängde på RMH:s klubb. Sen korsade vi gatan, gick på premiären av klubben Date Kåken och dansade som att det inte fanns en morgondag. Börjar dock inse nu att det faktiskt finns en morgondag och går omedelbart och lägger mig.




Inga kommentarer: