onsdag, augusti 06, 2014

malmö-kbh-malmö

Man brukar ju säga att det bästa med Malmö är att det ligger så nära Köpenhamn (höhöhö). Det tog vi fasta på igår och tog tåget över sundet för en dag i den danska huvudstaden. Vi besökte Glyptoteket och såg bland annat cirka tusen huvuden av sten. När vi var nöjda med att vältra oss i mumier och franskt måleri återvände vi till verkligheten och hängde resten av dagen på Vesterbro. Först lunch på Bio Mio sen oräkneliga öl på Mikkeller Bar. Väldigt danskt, väldigt bra. För att helt plötsligt inte råka få den danska synen på genus eller råka spontanäta massa pölser tyckte vi dock att det framåt eftermiddagen var dags att lämna vårt grannland.

När vi kom tillbaka till Malmö hade vi bord på B.A.R. (den naturliga krogen och vinbaren, ej skaldjursrestaurangen i Stockholm) där vi åt en riktigt bra trerätters. Vi avslutade till slut kvällen med öl på Moriskan och därmed kände jag att jag har maxat Malmö för den här gången. Strax tar jag tåget till Göteborg och lovar att de som är trötta på mina semesterreportage snart kommer slippa dem p.g.a. snart är min semester slut. Innan dess är det dock WOW!

















Inga kommentarer: