måndag, augusti 18, 2014

icke-dagen

Jag bara: "Hallå icke-dagen!" och icke-dagen svarade glatt: "Hej! Hej!". Sen hängde vi tillsammans hela dagen.

Först hade vi en outsägligt seg morgon tillsammans. Jag ville bara ligga kvar i sängen men icke-dagen drog i mig och ropade "Stig upp! Det är en underbar dag! Det är höst i luften!". Sen glömde jag äta frukost och gick hungrig till jobbet. Där väntade icke-dagen och slängde sig över mig så fort jag kom in genom dörren: "Hurra! Du har en heldag med statistik framför dig". Jag log ansträngt, satte mig framför datorn och började pilla med mina excel-ark. Jag tippade lunchen som dagens höjdpunkt men icke-dagen valde att servera mig smaklös torsk med äggsås. Detta med ett pillemariskt leende. Eftermiddagen bjöd på mer statistik. När dagen började närma sig sitt slut kom icke-dagen skuttandes igen: "Är det inte dags för en härlig löptur nu?!". Jag bara: "Fuck you icke-dagen! Nu räcker det!", gick hem till soffan, drog ner mina gardiner och kollade klart på hela första säsongen av Fargo.

Tji fick icke-dagen.

Inga kommentarer: