tisdag, oktober 08, 2013

att vara priviligerad och bo i stockholm


Efter en superlång arbetsdag promenerade jag hem längs Götgatan, tyckte synd om mig själv och lyssnade på Veronica Maggios nya (jag gillar henne för att jag identifierar mig med hennes texter om hur svårt det är att vara priviligerad och bo i Stockholm). Just då ringer Kristo och meddelar att de sitter hundra meter bort och dricker öl. Det var början på en fantastisk barrunda runt Medis som inte slutade förrän strax efter då verkligheten kom ikapp oss och vi insåg att det är en (arbets)dag imorgon också. Efter det tog vi en öl till och promenerade sen hem med lätta steg åt varsitt håll över Södermalm.

2 kommentarer:

Lovisa B sa...

jag vill ha ditt liv.

Gergette sa...

Är det för att jag är priviligerad och bor i Stockholm? LOL.