lördag, september 01, 2012

stammis


Vi har pratat om att ha stammisställen i Stockholm. Ställen där man hälsar på personalen när man springer förbi dem på stan. Det är inte helt självklart i den Kungliga Hufvudstaden. Ikväll lyckades jag dock besöka de tre ställen som jag skulle kalla stammisställen. Först åt vi moules frites på Riche, sen såg vi Sara Stridsbergs nya Dissekering av ett snöfall Dramaten och till slut drack vi öl på supersunkhaket M5. Visserligen skulle jag aldrig hälsa på någon som jobbar på Riche på stan men visst är det ett av de ställen som jag besöker oftast. Från Dramaten skulle jag kanske inte heller heja på någon från personalen, jag upplever dock skådisarna som mina vänner. De som jobbar på M5 (supersunkhaket) hälsar däremot glatt på stan. Och jag hälsar lika glatt tillbaka. Ergo stammis.

Inga kommentarer: