måndag, september 03, 2012

ny på jobbet


Efter en toppenhelg (toppenz, fantab, grejt!) var det idag dags att återvända till gruvan. Spännande nog började jag en ny tjänst. Det hela började med att jag släpade min flyttkartong en halv kilometer genom centrala Stockholm efter att ha tackat nej till erbjudandet om professionell flytthjälp med kommentaren "Varför ska någon annan bära det jag kan bära själv?!". När jag sedan satte mig ner med svetten pärlande i pannan och välkomnades till det nya jobbet kom den klassiska "ny på jobbet"-paniken där man ler och nickar instämmande trots att man inte fattar någonting av vad de pratar om. Efter en intensiv-googling kändes det hela dock mycket bättre. Peppen är inte liten. Snarare ganska stor. På bilden ovan kan ni skåda utsikten från mitt nya kontor.

Som om inte det räckte fick jag sedan finbesök på jobbet av Sofia. Efter en rundvandring gick vi till Vigårda för middag och till Bistro Jarl för måndagsöl. Nom, nom!

Inga kommentarer: