onsdag, september 05, 2012

acqua di gio


På väg hem på tunnelbanan satte sig en kille bredvid mig med ett moln av Acqua di gio omkring sig (från då jag själv bar denna doft på gymnasiet vet jag att den är ganska svår att dosera). I vilket fall sköljde minnen framkallade av doften över mig likt en tsunami. Gymnasiets besatthet. Rökiga kaféer, timslånga skitsnack, gången jag tog på en obsession-killes cykelspår, tiden då allt och inget var möjligt och hela världen vilade på mina axlar. Minnena skiljde sig inte särskilt mycket från min verklighet idag. Bortsett från min parfym, mina gråa tinningar och avsaknaden av de rökiga kaféerna.

Dagens låt: Cat Power - Ruin
"what are we doing?
we're sitting on a ruin"

1 kommentar:

elin f sa...

detta är, lite hemligt, min favoritparfym! min första pojkvän hade den, så även för mig bringar denna doft fantastiska minnen. när någon som luktar gio går förbi vänder jag mig drömmande om, måste liksom se om det är han