söndag, juli 24, 2011

on my way home

Jag är på väg hem från Göteborg till Stockholm och tänker leaving Gothenburg never easy. Tanken känns dock banal. Det mesta känns banalt. Som när jag igår skulle välja mellan kattfisk och sej på den franska bistron. Jag valde bort kattfisken för att den är överfiskad.

Hur ska man reagera? Vad finns att säga? Man är chockad, äcklad, ledsen, arg, avtrubbad. Är det okej att samtidigt vara glad över en episk vecka med mina fantastiska vänner runtom i landet? Är det okej att även vara ledsen över att Amy Winehouse har dött? Jag vet inte.

Jag är i alla fall glad över hänget i Ödsmål; Snuss-Stock 2011, sill, dans och nakenbad i mareld.

















Jag är även glad över en fin kväll i Göteborg med fantastiska cocktails och gudomlig mat på Bon.



Det finns inte så mycket mer att säga. Strax är jag tillbaka i Stockholm och imorgon börjar jag jobba igen. Nu ska jag lyssna på Sara Stridsberg.

Inga kommentarer: