tisdag, juli 05, 2011

mitt kvarter


Mitt liv kretsar främst kring faktumet att jag inte längre bor i Vällingby (också känt som the Hellhole). Visserligen kommer jag få bo där under helgerna under den här månaden, men resten av tiden njuter jag för fullt.

Gatan heter Högalidsgatan, kyrkan heter Högalidskyrkan och parken heter Högalidsparken. Jag identifierar ett mönster och gissar på att området heter Högalid. Det ligger enbart ett stenkast från Hornstull och området som tidigare brukade kallas Kniv-Söder. Nu finns här inte längre så mycket kniv-viftande lodisar som hippa stockholmsungdomar med feta plånböcker. Det är nära till sjukt mycket bra krogar, Västerbron och den himmelska ron. Dessutom har jag hittat stans billigaste snusförsäljare bara ett par gator bort. Föga oväntat trivs jag här lika bra som Ulf Lundell trivs i öppna landskap.

Dagens låt:
Adrian Lux feat. Rye Rye, Alexis Weak, Lorentz & M. Sakarias - Strawberry (Rapclash Remix)

2 kommentarer:

inga sa...

det där snusstället...?

Gergette sa...

Lejonets Spel & Tobak på Långholmsgatan 30. Rekommenderas inte bara för relativt billigt snus utan även för den goa söder-gubben i kassan.