torsdag, februari 10, 2011

en armbåge i skrevet

Idag armbågade jag en kille i skrevet. Högst oavsiktligt, jag lovar.

Robert och jag var på vår veckoliga lunch på Hipp och hade precis avnjutit en panerad lax (med kapris, citron och pepparrotscréme) och två (!) bitar gudomlig pannkakstårta. Mitt inne i en livlig diskussion lutade jag mig bakåt och sträckte ut armbågen - precis i rätt vinkel för att möta en förbipasserande killes skrev. Jag utbrast ett "Oj!" och ett "Förlåt!". Robert kommenterade det hela med "Det känns som att samtalet dog nu".

I övrigt har jag idag arbetat tio timmar, överkokat pasta (fusillin blev som små tjocka maskar) och tittat på några avsnitt av SATC säsong 4, bland annat avsnittet då en kille bokstavligen slickar Mirandas röv och hon senare kommenterar det med "I mean, are we doing this now?!".

Dagens låt: Adele - Rolling in the deep
"we could have had it all,
you're gonna wish you had never met me,
tears are gonna fall,
rolling in the deep"

Inga kommentarer: