onsdag, februari 16, 2011

50 000

Jag har 50 000 lyssnade låtar på last.fm. Sedan den 25 mars 2006 har last.fm registrerat alla låtar jag har lyssnat på på min dator (numer även min iPhone). Nu har jag alltså nått upp till 50 000 lyssnade låtar, drygt 10 000 per år. Listan säger en hel del om mitt musiklyssnande och min komplexa person.

Mina 20 mest lyssnade låtar
1. Neneh Cherry - Buffalo Stance
2. Kleerup feat. Robyn - With every heartbeat
3. Kelly Clarkson - Behind these hazel eyes
4. The Smiths - I want the one I can't have
5. New Order - Ceremony
6. Yeah Yeah Yeahs - Maps
7. Yeah Yeah Yeahs - Turn into
8. Pet Shop Boys - Integral
9. Serge Gainsbourg - Bonnie and Clyde
10. The Raveonettes - The Christmas Song
11. Sahara Hotnights - Cheek to cheek
12. The Knife - The Captain
13. CocoRosie feat. Antony - Beautiful Boyz
14. Regina Spektor - Fidelity
15. Margaret Berger - Samantha
16. Justin Timberlake - What Goes Around.../...Comes Around
17. Lo-Fi-Fnk - City (The Teenagers Remix)
18. Kendal Johansson - Blue Moon
19. Billy Bragg - A new England
20. The Tough Alliance - Don't close your eyes

Lyssna på 16 av låtarna i min splitternya Spotify-lista (fyra av låtarna var too cool for Spotify)

Mina 20 mest lyssnade artister
1. The Knife
2. The Tough Alliance
3. Yeah Yeah Yeahs
4. M.I.A.
5. Robyn
6. Håkan Hellström
7. The Smiths
8. New Order
9. jj
10. Madonna
11. The Magnetic Fields
12. PJ Harvey
13. The Radio Dept.
14. Universal Poplab
15. Bruce Springsteen
16. Jens Lekman
17. Nina Simone
18. Hot Chip
19. Fleetwood Mac
20. Kelis

Vad kan man säga? Blandat, med en dragning åt pop och elektroniskt. Det gäller både min musiksmak och min person.

Inga kommentarer: