onsdag, november 10, 2010

sann lycka

Jag gick bananas på Tjallamalla och återfann vägen till lyckan. Ett tag hade jag förlorat livslusten, jag låg i min säng och utbrast saker som "Buhu!" och "Snyft!". Det var inte av någon särskild anledning egentligen men jag frågade mig "Vart är jag på väg? Vad ska det bli av mig egentligen? Är det här allt?". En tomhetskänsla började breda ut sig. Nu har jag fyllt tomheten med kläder!

Den enda sanna vägen till lycka är att konsumera (kläder). Kom ihåg var ni hörde det först. Ett tag trodde jag att vägen gick genom brödpinnar, men jag har lämnat den tanken. Många kanske tycker att kärleken (love) är vägen till lycka. Kommer ni fortfarande tycka det när ni står där ensamma och övergivna? En Burberry-rock kommer aldrig att överge dig. Någon kanske tycker att kunskap är vägen till lycka. Get real, vem har någonsin blivit lyckligare av att veta mer? Jag kan visa statistik på att ignoranta människor är lyckligare (not really). Men jag är inte den som dömer, to each his own som sagt. Ni kan tro vad ni vill. Jag önskar bara att ni känner samma lycka som jag efter mitt inköp av nya chinos, urblekt vintage-tröja och Unwind-tisha.

Dagens låt: BT4 - All along the watchtower
"there must be someway out of here,
said the joker to the thief,
there's too much confusion,
I can't get no relief"

3 kommentarer:

Bullen sa...

Du har naturligtvis helt rätt! Och den där tomhetskänslan du hade innan din shoppinglycka, den känns sjukt välbekant. Alltför välbekant. Tur att Tjallamalla finns! (plus rödvin, choklad och tv-serier).

ems sa...

Mmm jag ska kasta ut mina böcker och bege mig till shoppinggatorna... Eller topshop.com. Saknar dig!

Anonym sa...

Nu är det något jag missat igen. Kollade in länken till Unwind. Vilket skönt märke. Me like!