tisdag, november 16, 2010

dagens fråga

Är Lennart Johansson död? Idag på jobbet diskuterade vi (inte jag) Fotbollsgalan och då nämndes Lennart Johanssons namn. Jag vet mycket väl att han var/är någon slags fotbollspamp (jag fejkar min fotbollsokunnighet för att verka cool) men jag är dessutom övertygad om att han är död. Vissa andra i sällskapet var dock säkra på motsatsen. För en gångs skull var det dessutom ingen som tog upp sin iPhone och dödade diskussionen.

Nu skulle jag kunna googla honom och slippa skriva ett opassande inlägg om att en levande människa skulle vara död. Jag skrattar faran rakt i ansiktet! Med risken att göra en Miss Kittin* påstår jag alltså istället att Lennart Johansson tyvärr inte finns med oss längre. Är det någon som vet svaret (utan att fusk-googla)? Kom igen, humor me.

*Miss Kittin gjorde den fantastiska låten Frank Sinatra som innehöll textraden "Do you know Frank Sinatra, he's dead. Dead, hahahaha". Jobbigt nog för Miss Kittin var dock Frank i högsta grad levande när låten blev en hit (han dog dock en kort tid senare).

3 kommentarer:

ems sa...

Han lever för bövelen! Hade dock hälsoproblem nyligen om jag inte minns fel. That's right, I know some stuff för att citera Vänner. PS. Jag googlade för att vara på den säkra sidan.

Gergette sa...

Hahahaha! Vilken tur för honom.

(Jag kan ha blandat ihop honom med Ingemar Johansson.)

anton sa...

han verkar vara vid sådär bra vigör dock. såg delar av den fantastiska underhållningen fotbollsgalan i måndags, då gjorde han den snygga moven att stappla ut när de skulle hylla damfotbollen.