söndag, september 05, 2010

I am sailing

Jag har spenderat hela dagen seglandes på de sju haven med Ida, Malin och Anna. Citychica som få bordade vi Idas båt och seglade till en början både utan vind och rodde utan åror (dvs. körde med motor). Men när vinden till slut väl blåste upp lossade vi trossar och tampar och körde i vind. Vi seglade längs Bohuskusten och under Tjörnbron. Vant undvek vi dessutom skörbjugg med en välladdad fikakorg. Sjukt jävla bra. Som glasyr på toppen fick vi solrosor av Idas syster när vi återvände till land och jag kom tillbaka till stan lagom för att hinna med en traditionsenlig Söndagsmiddag.

Jag suger märgen ur och kommer att sova när jag är död.

3 kommentarer:

Ida sa...

fina bilder! (fin båt! fin besättning)

elin sa...

dricker ni kaffe ur låda?

Gergette sa...

i: ...fin kapten!

e: yes, kaffe ur låda. för att öka värdigheten kan jag upplysa om att lådan dessutom var av frigolit.