lördag, september 18, 2010

dagens goda gärning

Idag spatserade jag sakta (as if, jag gick i min normala takt) mot Värnhem när jag ser en man och en ung tjej försöka baxa en soffa genom en port i mitt grannskap. Jag hann knappt tänka "det där ser sjukt jobbigt ut" innan mannen frågade om jag var stark och kunde tänka mig att hjälpa till. Eftersom ju Stark är mitt mellannamn sa jag såklart ett rungande ja. Soffan var en sjukt snygg vintagesoffa i rosa sammet med tyngden av en babyelefant. Den skulle bäras fyra (!) våningar upp. För varje steg tänkte jag: "What goes around comes around!". När vi var klara fick jag en manlig axelboxning som tack.

Behöver jag säga att jag känner mig sjukt nöjd med mig själv? Jag är lite som en fashionabel superhjälte som oanat dyker upp och hjälper Malmöbor att bära upp snyggtunga möbler till sina lägenheter och sedan försvinner i en Burberry Brit-doftande dimma.

Dagens låt: Shine 2009 - New Rules

Inga kommentarer: