söndag, augusti 22, 2010

välformade armar

Alltså, jag älskar (ÄLSKAR!) mina vänner, men klubb-Göteborg är som en massiv petriskål full av obotliga sjukdomar. Jag pratade med en gammal halvbekant (som smickrande nog kallade mig Philip) och jag kan inte annat än hålla med om hans utvärdering av kvällens Slice of Life: "Jag hatar allt och alla här!". Av klientelet på klubben kommer jag osökt att tänka på pälsängrarna som uppenbarligen har drabbat min lägga på Marklandsgatan (goodbye knitwear signerat Vibskov och Wester).

Jag är full av glädje över att jag imorgon åker till Skåne och aldrig mer behöver utsättas för det man i Göteborg kallar för klubbar (jag har fan inte varit på en riktigt bra klubb i stan sedan Enfants, augusti 2008). Malmö, jag välkomnar dina dansgolv med vidöppna (och välformade) armar!

Kvällens låt: X-ray Spex - I am a poseur
"I am a poseur and I don't care"

Inga kommentarer: