onsdag, december 17, 2008

ugglor i mossen

Åh, jag blir så ledsen! Jag har blivit lurad. Jag drabbades av en släng av nynaivitet och trodde att jag faktiskt hade fått en lägenhet på Götgatan i Stockholm via blocket. Mitt hjärta gjorde små volter av glädje i min designade bröstkorg. Snart började jag dock ana ugglor i mossen...

Varför flyttar personen till London samma dag som hon lägger ut annonsen? Varför vill hon kommunicera via bryten engelska över mail? Varför har hon en bostadsrätt i Stockholm utan att kunna kommunicera på svenska? Varför har golvet i lägenheten på bilderna en tjock heltäckningsmatta? Är det någon som har sånt i Sverige? Varför vill personen först inte ge mig sitt nummer? Varför går numret till Sri Lanka när jag väl får det? Varför ska jag överföra 17 000:- (två hyror och deposition) via Western Union till henne utan att ens ha sett lägenheten för att då få nyckeln skickad till mig? Varför i hela friden skickar hon mig ett elektriskt hyreskontrakt där hon har angett sitt passnummer (?), ett passnummer som återfinns på en sida om folk som har blivit lurade? Är det bara jag som anar att något inte står helt rätt till?

Dagens lärdom (en klyscha): verkar det för bra för att vara sant så är det fan för bra för att vara sant.

2 kommentarer:

Robert sa...

Var inte så dömande. Vart är världen på väg om vi inte längre vågar lite på varandra....I say go for it!

Gergette sa...

Hahahaha!!!