fredag, december 26, 2008

Smålands-limbo

Efter bara några dagar här hemma har jag hamnat i ett slags Smålands-limbo. Min kontakt med omvärlden är ytterst sparsam, jag känner inte heller något behov av kontakt. Trots ett supersnabbt bredband har jag inte heller någon lust att gå in på några sidor som jag till vardags besöker dagligen. Istället läser jag böcker, spelar spel med familjen och skuttar runt i en halv decimeter snö iförd ett par märkliga kängor och en vit Helly Hansen-jacka. Devisen "yta är allt" är lika bortglömd som Bert Karlssons rasistdagar i Ny Demokrati.

Mina planer för nyår är fortfarande, bara några dagar innan årets slut, ytterst diffusa. Jag kan inte bestämma mig mellan att storslaget välkomna 2009 i Stockholm, Köpenhamn, Kristins herrgård eller möjligen Göteborg. Jag känner att jag omgående borde ta ett beslut. Istället tar jag min bok (Innan du somnar av Linn Ullman), ett glas med en dryck med lagom hög alkoholhalt och lägger mig framför brasan.

Dagens låt: Jack White - Christmas time will soon be over

Inga kommentarer: