tisdag, juni 17, 2008

kort resumé

En kort resumé av min resa. I torsdags drog jag till Sveriges Jerusalem, Jönköping, för att på fredagen fira Rebeckas fabulösa systers studentexamen. Tillställningen var såklart mycket trevlig. När jag omgav mig med riktiga nittonåringar insåg jag dock att jag själv knappast passerar för nitton, vilket fick mig att en kort stund överväga att sluta säga att jag är nitton år (bestämde mig i slutändan för at att jag faktiskt är nitton år...eller nåt...eh).

Kvällens krona var när Becks och jag drog till en av Jönköpings många sportbarer för att avnjuta kvällens EM-matcher och då hamnade i the Twilight Zone. Absurditeten hade inga gränser då vistelsen började med att en ambulans fick föra bort en av barens gäster redan vid halv nio med misstänkt alkoholförgiftning. Därefter urartade allt i något slags märkligt fett-blont hår-trans-triangeldrama. Fantastiskt!

Dagen efter hämtade Robert (R-Stud) upp mig med bil och tillsammans drog vi till Kristin i Forsby och levde herrgårdsliv i dagarna tre (herrgårdsliv innefattar naturligtvis knarkande av Keeping up with the Kardashians). Inte fy skam. Alls.

Nu är jag tillbaka i Rydaholm och regnet hamrar på mitt fönster. Weeee!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå, såg ett avsnitt igår.
Bruce planerade en romatisk kväll med Kris som stördes av en besök av en kusin. Det löstes med En RESA för de två istället.
De ääldre syskonen var på en RESA till New Orleans. Det var ett underbart avsnitt. Ladda det.