torsdag, mars 06, 2008

brödchock

Gud! Jag var precis och handlade och blev ännu en gång chockskadad av att behöva välja bröd i brödhyllan. Detta är ett problem jag inte riktigt har vågat prata om, men jag känner att det nu är dags. Jag har allvarliga problem med att välja bröd i butiken. Låter nog för det flesta som ett ganska litet problem, men för mig är det helt enormt. Jag har inget favoritbröd, inte ens någon favoritsort. Jag vet att jag inte vill ha ett alltför ljust bröd. Det är det enda jag vet. Det lämnar jävligt många sorter kvar att välja på. Alltför många.

När jag står där framför hyllan (idag var jag till och med i en ganska liten butik, med en modest brödhylla) får jag på helt allvar panik. Jag kan för helvete inte välja. Idag började det med att jag stod i typ fem minuter och försökte välja, trodde jag hade bestämt mig, sträcker handen efter brödet men ångrar mig innan handen når fram. Funderar på nytt. Sträcker handen, ångrar mig. Jag gick till och med en runda i affären för att handla det andra jag skulle ha och hoppades på att jag skulle ha en helt ny syn på brödsorterna när jag kom tillbaka. Men icke. När folk började stirra på mig där jag stod med svetten pärlande i pannan av brödpanik tvingade jag till slut mig själv att bara ta ett bröd. Hälsa - Fiberrikt Stenungsbakat. Jag var faktiskt ganska nöjd med mitt val ända tills jag kom hem och upptäckte att det var ett jävla GI-bröd. Fan. Fan. Fan.

Kan någon hjälpa mig?

(Intressant att mitt längsta inlägg på flera veckor handlar om bröd.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Brödet Längtan är underbart.

Anonym sa...

tror det kan finnas lämplig terapi för dig. rekommenderar någon form av KBT. det är ingen skam i att söka hjälp!

Anonym sa...

bara alla slutar hajpa det dä himla lingongrova snart. det är ÄCKLIGT!