måndag, oktober 01, 2007

"Wanna see my view of Paris?"

Idag kändes verbet "att studera" inte alls som ett lockande alternativ. Efter en kort räkneövning tog jag en långlunch, sa moo-moo och tog min bokhög och gick hem. Väl hemma drog jag för mina gardiner, stängde av min telefon och tittade sedan två gånger på Hotel Chevalier, Wes Andersons 13 minuter långa prolog till den kommande långfilmen The Darjeeling Limited. Filmen berättar om ett kort möte mellan två före detta älskare (Natalie Portman och Jason Schwartzman) i ett hotellrum i Paris. Humoristiskt, lågmält, smärtfullt och så jävla vackert. När Schwartzman på slutet frågar "wanna see my view of Paris?" brister mitt hjärta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har sagt det förrut och jag säger det igen: JAG VILL HA NATHALIE PORTMAN!

Kalas sa...

Hur får man tag på den nu när man inte är amerikan? iTunesfascisterna släpper inte in mig :(