onsdag, oktober 24, 2007

att slänga saker

För er som inte vet så flyttar jag till Majorna inom en snar framtid (förhoppningsvis redan på lördag) och nu flyttstädar jag för hela slanten. Vilket ju såklart är en sysselsättning i samma klass som att tvingas lyssna på Carola-låtar. *spontankräks*

Dock är det sjukt befriande att slänga saker (vilket man knappast kan undvika när man flyttstädar). Jag har idag slängt följande: bruksanvisningar, gamla block, nya block, sladdar, skruvar, burkar, planscher, tvål, en duk, en rakhyvel, gamla presenter (fula, som jag har haft undanstoppade, men hittills inte haft samvete till att slänga), gammalt te, böcker, ett bankomatkort och trä. Så galet befriande! Ska genast springa och slänga mer. Min matta kanske? Eller ett par gamla fula Lee-jeans (bootcut, med en "fräck" fabriksslitning)?

Dagens låt: Spice Girls - Headlines (Friendship never ends)
(Okej, låten är kass men det är Spice Girls nya. You gotta love it!)
"let's make the headlines,
loud and clear"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du ska slänga fransmannen.

Anonym sa...

åh... flyttar du redan på lördag... va roligt och grattis!!!
jag förväntar mig en inflyttningsfest utan dess like!
kram