tisdag, oktober 16, 2007

mangel-Ida

Precis när man trodde att hemmafrun från 50-talet hade dött ut, visar det sig att den i högsta grad lever i min vän Ida. Som en sveriges Martha Stewart berättar hon igår helt i förbifarten att hon brukar mangla sina lakan. Ja, ni läste rätt; mangla. Naturligtvis mötte jag hennes uttalande med en totalt oförstående blick, men när innebörden hade sjunkit in ville jag veta allt om manglingen. Uppenbarligen manglar Ida inte bara sina lakan utan även sina handdukar. "För den sköna känslans skull".

Själv tvättade jag hela kvällen igår och slängde då ett par nyfikna ögonkast på mangeln som stod och frestade i tvättstugan, men det är lika bra att inse det, jag är ingen mangel-Ida.

Obeservera: bilden är ett montage.

1 kommentar:

Anonym sa...

manglade lakan is the shit!