fredag, augusti 11, 2006

585 kronor

Exakt så mycket kostade min ca 15 minuter långa behandling hos tandläkaren. Det är ju absurt! Jag har ännu en visdomstand som krånglar och har fått inflamerat tandkött, vilket är extremt smärtsamt (särskilt när inflamtationen har nått örat [jag ska dessutom flyga på onsdag, och vi har väl alla hört skräckberättelser om folk som har flygit med inflamerade öron]), så idag var jag tvungen att akut uppsöka Rydaholms tandläkare. De plågade mig och meddelade mig att även den här tanden måste opereras bort av kirurg (jag längtar redan!!!), och min tandköttsmärta har knappast försvunnit. Jevla! Kan någon stava till "högkostnadsskydd hos tandläkaren"?? Jevla fan, jevla!

Just nu lever jag på en cocktail av värktabletter för att stilla min smärta (dramatiskt va?!). Receptet, som jag har fått av min fantastiska vän Rebecka, lyder:
1 alvedon
1 ibumetin

Svälj med vatten, och vänta på den sköna känslan av smärta som försvinner. En mycket delikat rätt!

Dagens låt: The Stone Roses - I wanna be adored
(kan vara den absolut bästa låten någonsin)
"I don't need to sell my soul
He's already in me

I wanna be adored
I wanna be adored

You adore me
You adore me
You adore me
I wanna
I wanna
I wanna be adored"

Inga kommentarer: