onsdag, december 29, 2021

gallerier, dumbo och williamsburg

Vår andra morgon i NYC hoppade jag upp ur sängen och tog på mig min nya jacka. Jag kände mig otroligt fin och fick föga oväntat en hel del komplimanger på stan.

Frukost åt vi på Murray's Bagels och jag tycker nog att det var resans godaste. Mums!

Vår aktivitet för dagen var en gallerirunda i Chelsea. Det var mycket som var stängt, men av det som var öppet var John Sonsini-utställningen och besöket på Dia Art Foundation höjdpunkter. Vi åt himla goda pizzaslices till lunch på Gotham Pizza och vandrade sen söderut. Vi råkade promenera förbi domstolen och det enorma medieuppbådet där Ghislaine Maxwell skulle få sin dom. Vi tog också ett andra besök på Sweets Bakery innan vi promenerade över Brooklyn Bridge.

Väl i Dumbo gick vi direkt till Evil Twin NYC:s taproom. Det var inte världens bästa öl men ganska roligt att ha besökt. Efter en liten promenad längs vattnet tog vi sen båten upp till Williamsburg. Där hamnade vi för en öl på George and Jack's Taproom och för ett glas dyrt orange vin på D.O.C. Wine Bar. Efter en runda i området kände vi oss nöjda och tog oss en slice till middag på Joe's Pizza. Vi åkte sen hemåt, nöjda med ännu en riktigt bra dag i stan.

Inga kommentarer: