lördag, juli 07, 2018

denver, co

Femte juli var inte mitt livs piggaste dag. Efter en brunch på Snooze var vi dock redo för att ta oss an Denver ordentligt. Vi började med en av favoritaktiviteter, att besöka state capitol-byggnader. Denna var medel i mäktighet. 

Sen kollade vi in Pepsi Center, arenan där Foppa spelade sina NHL-säsonger. Därefter drog vi ut till det hippa området LoHi, där jag fick äta glass på Little Man. Jag åt en vegansk saltad-oreo-choklad-glass som var bland det godaste jag har ätit. Vi fick tips om American Cultures, ett kombucha-tap room i området, och gick dit. Vi blev ej besvikna, så himla bra plus hippt.

Vi kollade in stans otroligt snygga centralstation innan vi drog till Cerebral Brewing. Solklart bland de allra bästa bryggerierna hittills på resan. Till middag fick jag både äta ostron och pizza på Cart-Driver. Sjukt gott!

Vi avslutade på dödsmetallbryggeriet TRVE Brewing Co. Det var bland de häftigaste ställena jag har besökt. Plus bra öl. Allt som allt älskar jag Denver och längtar redan efter att någon gång återkomma dit.

Inga kommentarer: