tisdag, juli 31, 2018

colorado till utah

Hej! Nu är jag hemma i Stockholm och tillbaka i vardagen. Det känns lika orimligt som att Jay-Z var otrogen mot Beyoncé. Jag börjar dock förstå att det är verklighet - både otroheten och att jag är hemma.
 
Tur att jag har sparat typ tre veckors inlägg av rafflande USA-äventyr till bloggy. Eftersom jag är en sucker för kronologi tar jag vid där vi slutade senast. Efter ett livat nationaldagsfirande och en brutal bakisdag i Denver körde vi den 6 juli mot Utah och Salt Lake City. Resans längsta körsträcka bjöd på vidunderliga vyer, genom Klippiga bergen in i Utahs ökenlandskap.
 
Nu när jag är hemma kan jag officiellt utnämna bilkörning genom fantastiska landskap som en av de absoluta höjdpunkterna med resan. Det känns otroligt priviligierat att få ha sett dessa miljöer.
 

Inga kommentarer: