söndag, januari 08, 2017

zen


Att bo i en stad där jag inte har särskilt många vänner ger mig möjlighet till väldigt mycket me time. Idag nyttjade jag den möjligheten till att ha en sjukt zen söndag. Jag inledde dagen med att gå och träna innan jag sen satte mig för frukost på mitt favoritkafé Parlor. Utan stress åt jag typ den godaste mackan jag vet med äggröra och cheddarost samt drack deras in house-rostade kaffe. Eftersom jag är där minst en gång varje helg vet personalen min beställning och börjar förbereda så fort jag kommer in. Jag satt där i ett par timmar medan jag läste bok och lyssnade på nya Jens Lekman. Sen gick jag hem och tvättade, kollade superhjälte-serier och lagade middag. Ni kan kalla mig king of zen från och med nu.

Dessutom fick jag tillfälle att gå förbi mitt favorithus i stan. Denna dag i ett härligt dimhölje. Huset ligger i det kongolesiska området Matonge där man har börjat riva massa gamla hus. Ägaren vägrar dock att sälja så medan de har rivit alla byggnader omkring står det kvar som en bastion till försvar mot fula glashus.

Inga kommentarer: