torsdag, oktober 06, 2016

hemkommen från stockholm


Jag gick upp 04.20 i morse och tog en taxi till Arlanda. Nu är jag tillbaka i Bryssel och sitter på mitt kontor med extremt blandade känslor. Det är högst oklart när jag åker upp till Stockholm igen. Kanske inte på tre-fyra månader. 

Jag inser ju att jag verkligen älskar Stockholm och att jag saknar att hänga där. Saknar klubbarna och människorna. Jag saknar Dramaten. Jag saknar att springa på kompisar på stan. Samtidigt konstaterar jag att det ändå är mycket som har förändrats sen jag flyttade därifrån. Människor fortsätter leva sina liv även när jag inte är på plats. Det är lite svårt att förhålla sig till. Bryssel är dock fortsatt min hemstad i alla fall under en överskådlig framtid, och det är inte bara ett smidigt ställe att fly bort till från hjärtekross och annan life utan är även en fantastisk stad. Jag älskar ju att bo här. Det är bara inte samma som Stockholm.

Ursäkta hobbyfilosofiskt inlägg. Jag vet inte alls vad jag ville säga med det. Jag är nog bara övertrött.

Inga kommentarer: