onsdag, juli 06, 2016

måndag kväll (rihanna) tisdag morgon (döden)

På måndag kväll var det dags för Rihanna-konserten som var det egentliga målet med min resa till Sverige. Vi började förfesten i solen på Bleck och fortsatte den utan pardon på arenan. Öl hinkades med vodkadrinkar som om det inte fanns en morgondag. När Rihanna väl äntrade scenen fick jag bekräftat att hon är typ coolast i världen. Själva konserten lämnade dock väldigt mycket övrigt att önska. RiRi själv verkade ganska uttråkad, körde korta snuttar ur de flesta av sina hits och den totala avsaknaden av show var i längden ganska gäspig. Det var dessutom ett EDM-segment som var rent outhärdligt. Det hindrade dock inte oss från att dansa och en del av de nya låtarna var riktigt bra.

Med festkompisar från Göteborg på besök förtryckte vi all självbevarelsedrift och fortsatte festa som om morgondagen inte fanns. Det hela urartade i en extremt märklig och lätt olustig hemmafest som höll på till halv fyra på morgonen och fick mig att önska att jag hade varit den vuxna som hade satt stopp för spektaklet många timmar innan slutet.

En timme senare gick jag upp för att flyga hem till jobbet i Bryssel. Jag har aldrig trott att jag spontant skulle självdö närsomhelst som under gårdagen. I det stora hela dock en extremt trevlig och somrig helg i la Suède. Dessutom fick jag ett väldigt varmt välkomnande tillbaka till stan av Daniel som väntade med Kriek i handen efter att jag slutade jobba.

Inga kommentarer: