söndag, juli 24, 2016

30 grader i chicago


Varför har jag aldrig varit i Chicago förut? Det är min spontana fråga efter ett drygt dygn i den här fantastiska staden. Vi bor i ett fantastiskt loft med tegelväggar i Wicker Park och kunde snabbt konstatera att stadsdelen är sjukt hipp. Inte för att jag bryr mig men ändå. Vi har i hoodsen hängt på dive, ätit på vegrestaurang och druckit cold brewIntelligentsia. Jag har så klart även fångat en hel del pokémons och skaffat mig en semesterfrisyr på en lokal barbershop.

Vi har även hunnit med en rejäl runda i down town med sjukt mäktiga skyskrapor, drink på tjugoandra våningen på London House och ett dopp i Michigansjön. Tack vare jetlag var jag uppe kl. 06 i morse och sprang åtta kilometer för att titta på en mural av den belgiska gatukonstnären ROA. Allt ovan i cirka 30-graders värme.

1 kommentar:

Emelie sa...

Fasiken vad härligt att du är på plats och att du ÄLSKAR Chicago! En sån himla härlig stad som har massor att erbjuda! Njuuut, själv sitter jag på kontoret och drömmer mig bort :)