onsdag, juli 06, 2016

lördag på bråvalla (total urballning)

Jag hade aldrig tänkt att jag skulle gå på Bråvalla. Inte för att jag dömer de människor som går på festivalen. Eller jo, exakt därför. När Lisa helt plötsligt skulle spela skivor på VIP:en och Johan levererade biljett och hotellboende var jag dock inte svårövertalad.

Vi åkte ner i lördags morse med Johans superbil, laddade upp med pubmat på Norrköpings bästa Bishops Arms innan vi drog in och maxade sönder hela festivalen. Vi såg Lorentz, Madi Banja, Wiz Khalifa, Veronica Maggio, Arif och Unge Ferrari. Vi drack ansenliga mängder alkohol och dansade i flera timmar. De allra starkaste av oss drog till slut in i stan, blåste förbi hela kön (vilket funkade alldels utmärkt) och gick på Norrköpings nattklubbspärla Puls. Det var inte helt olikt random nöjesinrättning i Värnamo. Jag ger vår version av Bråvalla fullt festivalbetyg. Fun times!

Inga kommentarer: