tisdag, oktober 06, 2015

berlin


Jag är just hemkommen från min tredagarshelg i Berlin. Spoiler allert: det var megapegabra! 

Vi åkte ner för att gå på vernissagen för utställningen Nuclear family and other stories. Det var en mycket bra utställning och vi spelade musik på efterfesten i en sunkig källarlokal. När jag skriver "spelade musik" menar jag "ballade ur totalt". Det gjorde att vi dagen efter var i ett totalt chocktillstånd av bakfylla. Vi försökte kurera oss med en dagslång barrunda i den strålande solen. Vi piggnade visserligen till en aning men det blev ingen helnatt av fest. Efter den drygt tolv timmar långa barrundan gav vi upp och gick hem för att sova. 

I söndags var vi dock åter i toppform och maxade med stenhård dans på Berghain under tidig kvällstid (detta bland annat efter att jag hade hälsat på min gudmor i en superposh del av stan). Berghain var obvi helt fantastiskt och totalt galet. Jag ger högsta betyg.

I morse åkte delar av sällskapet hem men jag och Ida hann med en runda på Bauhaus Archiv. När även hon hade åkt hem maxade jag turistandet med allt från Brandenburger Tor till Nefertiti-bysten på Neues Museum. Samt med några avslutande öl i Neukölln.

Nu ska jag sova men jag kommer garanterat drömma tyska drömmar om att snart åka tillbaka till Berlin igen.



























Inga kommentarer: