torsdag, december 18, 2014

nära slutet

Guaaaah! Jag jobbade till 21.30 ikväll. Jag känner mig helt borta. Svensk politik har tagit över min hjärna. Jag orkar inte mer. Budgetsiffror, miljarder hit och dit. Jordbruk, förbifarter, ungdomsarbetslöshet. Jag känner att jag numer inte skulle kunna bry mig mindre*. När politiker efter politiker pratar om att de minsann har "sträckt ut en hand" tänker jag bara: "Bra, nu när era händer är utsträckta kan ni lyfta dem, vinka adjö och ta jullov". Jag vill bara vara ledig och sova i en hel vecka.

*Okej, jag måste erkänna att jag faktiskt fortfarande är engagerad i en fråga: kulturbudgeten. Jag är trots allt en kulturjunkie och statens pengar är ju ganska avgörande för att jag ska kunna hålla mitt beroende uppe med högkvalitativ kultur.

Inga kommentarer: