måndag, oktober 27, 2014

grand finale

Efter tjugofyra timmars resande och med en borttappad resväska är jag nu hemma i Stockholm. Jetlaggad men lycklig ligger jag sömnlös och tänker tillbaka på resan. En fantastisk resa genom alla typer av öken, poolhäng, festival, massa fest och lika mycket god mat samt den genuina känslan av USA som jag älskar så mycket.

Det sista dygnet i LA var lika fantastiskt som resten av resan. Sista kvällen gick vi till lyxhotellet Chateau Marmont och drack drinkar på deras innergård. Jag har velat gå dit sedan långt innan Sofia Coppola gjorde filmen Somewhere om hotellet och jag var inte missnöjd med upplevelsen. Kändisvibbarna, den subtila känslan av lyx och alla snygga människor. Vi fick ännu en dos av snygga människor när vi drog vidare till Silver Lake och hängde på Bar Stella och The Black Cat. Vi sa slutligen hejdå till Yenifer och gick hem och packade innan vi dagen efter åt en sista veganfrukost på Flore i våra hoods. Som en grand finale åkte vi ut till havet vid Santa Monica på vägen ut till flygplatsen.

Så jävla bra. Jag vill redan åka tillbaka igen.







 

Inga kommentarer: