fredag, oktober 17, 2014

breaking bad

Igår vaknade vi i Santa Fe och somnade i Albuquerque, båda i New Mexico. Däremellan hängde vi runt i öknen. Vi inledde dock dagen med att besöka statshuset för New Mexico i Santa Fe. Lite som riksdagen, men ändå inte. Bland annat hade de en permanent konstutställning med konstnärer från staten som täckte i princip alla väggar i byggnaden. I byggnaden fick man för övrigt gå runt helt fritt. Sjukt najs. Santa Fe i övrigt var ganska mäh, visserligen fint med alla hus i adobe-stil men i övrigt tråkigt.

Det är annat än vad man kan säga om Albuquerque som har presterat i fun. Fem minuter efter att vi kom till stan maxande vi Breaking Bad-turistandet genom att åka och titta på Walter Whites hus. Därefter var vi ute och svirade en helkväll på en rad olika barer. Olyckligt nog kom jag att bryta mot en statlig lag under kvällen. Lagen om att man i New Mexico aldrig får hålla fler än två öl samtidigt i händerna. Detta är alltså en lag som i högsta grad efterlevs av bartenders och en lag som jag råkade bryta mot när jag bar tre öl (se bilden längst ner). Jag är en sån himla outlaw. Lyckligtvis fick mina brottsliga handlingar inga påföljder. Strax lämnar vi både stan och staten för att undkomma lagens långa arm.


















Inga kommentarer: