torsdag, mars 13, 2014

vilken härlig morgon!

Även superhjältar behöver vila upp sig ibland. När jag skriver superhjältar syftar jag på mig själv. Igår hade jag en kväll då jag efter att arbetsdagen var slut gick ner till gymmet och sprang, innan jag sedan gick raka vägen hem till min soffa. Jag lämnade inte horisontalläget på hela kvällen och försökte komma ikapp med en rad tv-serier. Jag lyckades inte jätteväl utan somnade istället redan halv elva.

Efter en natt av ostörd sömn var jag som en helt ny människa när jag vaknade i morse. När klockan ringde slog jag genast upp fönstret och ropade leende ett god morgon till stan. Sedan skuttade jag kvittrande hela vägen till jobbet. Nu är jag här och har gått runt och småpratat med alla i korridoren. Fraser jag har yttrat är bland annat "Vilken härlig morgon!" och "Inget slår den ljuva doften av en kopp kaffe!". Nu funderar jag på att börja nynna eller vissla någon trevlig melodi.

Inga kommentarer: