tisdag, mars 18, 2014

it's lorentz

Det kanske inte är helt okänt att jag gillar Lorentz & Sakarias och har gjort det sen Baby!-tiden. Det kanske inte heller är helt obekant att jag tycker att Lorentz är den snygga talangen av de båda. Min misstanke har länge varit att Sakarias bara har fått vara med för att Lorentz inte ville vara taskig mot sin bror. Nu verkar det dock som att han äntligen har insett att konsten måste få gå före familjebanden. Han har dumpat ballasaten och släpper en soloskiva. När PSL frågar vad skivan handlar om svarar han: "Den handlar om 'life' liksom". Som om inte det räckte innehåller skivan även en låt som handlar om Seth och Summer i The O.C.

Jag antar att jag inte behöver påpeka att min pepp över det hela är totalt ohanterbar. Så fort jag tänker på det utbrister jag "Jag älskar mitt liv!" eller börjar spontan-klappa. Om ni ännu inte riktigt känner samma pepp behöver ni bara kolla på det här och jag lovar att ni snart är med mig. Första singeln Visa mig vägen kommer redan nästa onsdag och jag utlyser redan nu dagen till en officiell Lorentz-dag som ska firas med sprit i mitt glas.

Inga kommentarer: