tisdag, juli 30, 2013

jag är gay

För ett par år sedan en sen natt på Knarrholmen kunde jag inte hantera Henning Fürsts monumentala sexighet. Idag är det hans TTA-doftande remix av Zacharias Blads Jag är gay som jag inte kan hantera. En låt väl värd att uppmärksamma i STHLM Pride-tider som denna. Vem tror du du är, att döma så där? Jag är gay. Låt människor va, vi är som vi är, vi är gay. Och så vidare. Word!

På samma tema vill jag även insistera på att ni alla läser Patrik Lundbergs tänkvärda Aftonbladet-krönika om heteronormer. Senast igår frågade min nya amerikanska frisör om jag hade fru eller flickvän. Jag bara: "Shut the fuck up!". Eller det blev snarare ett "Eh... no...". Ett svar jag inte är helt nöjd med nu i efterhand. För att kompensera funderar jag på att google-översätta krönikan och bifoga den till ett tackkort där jag tackar för min fantastiska frisyr.

1 kommentar:

ems sa...

Jag tyckte mer om det förstnämnda svaret. Puzz