torsdag, juli 04, 2013

billboard material


Jag har desperat gått runt i butikshyllorna och vänt på Cola-flaska efter Cola-flaska. Sofie, Andreas, Johan men ingen Gergette. Jag ger inte upp. Jag fortsätter leta. Vänder till och med på flaskorna längst in i läskkylarna. Butikspersonalen tittar misstänksamt, jag ler ett crazy-leende och fortsätter mitt letande. Marie, Lisa, Jonas. Hela tiden tänker jag "Vem är jag? Finns jag? EXISTERAR JAG?!??". Erika, Pontus, Elias. Men aldrig Gergette.

Jag har dock fått reda på att det finns ett förlovat land - kalla det ett parallellt universum eller Ungern - där mitt namn pryder Cola-flaskorna. Inte nog med det. Mitt namn bedöms till och med vara billboard material. Lyckan! Jag existerar.

3 kommentarer:

Lovisa B sa...

hehe..jag har spanat förtvivalt efter mitt också- MEN NEJ. Jag är inte ens stor i något annat land heller......

emzzz sa...

Mitt namn finns såklart INGENSTANS. Grrrr.

Gergette sa...

Inte för att vi bryr oss...