söndag, februari 17, 2013

min helg


Efter fredagens utsvävningar kände jag igår att det var läge för en lugn hemmakväll. Jag laddade upp med Ben & Jerry's och de två senaste Twilight-filmerna (!). Tyvärr insåg jag alldeles för sent att en lugn hemmakväll inte nödvändigtvis behöver vara likställt med självplågeri. Filmernas kombination av total brist på underhållning och en otrolig uruselhet lyckades nästan få mig att ta paus i glassätandet för att använda skeden till att gröpa ur mina ögon.

Efter den misslyckade hemmakvällen och nästan tio timmars sömn var jag idag redo att åter möta mänskligheten. Jag mötte upp Kristo för öl på Scandic Malmen. Ölen blev sedan till en söndagsmiddag på Soldaten Svejk och efter en stor portion panerad ost är jag nu åter tillfreds med livet. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer: