måndag, februari 25, 2013

måndagsbilden

 photo original.gif

Jag hade egentligen inte tänkt att titta på nattens Oscarsgala. Mest för att jag inte orkade känna mig som en zombie på jobbet efter en hel natts vaka. När jag såg bilderna som började rulla in från röda mattan innan jag skulle gå och lägga mig fick jag dock en yolo-uppenbarelse, gav mig själv ett par hårda örfilar och bänkade mig framför sändningarna.

Jag är i efterhand mycket nöjd med beslutet trots att jag inte hade något kvalitativt Oscars-snacks utan fick nöja med mig med att mumsa osötad müsli med lättmjölk. Galan var mycket bra. Argo vann rättmätigt bästa film, min drömman Christoph Waltz fick sin andra Tarantino-Oscar, Adele sjöng, Jennifer Lawrence snubblade, Searching for Sugar Man vann (den första svenskproducerade filmen att få en Oscar sedan 1984), George Clooneys sexighet, Halle Berrys klänning, långrandiga tråktalare tystades med Hajen-musiken och Quvenzhané Wallis ägde (se bild). Bäst var dock Seth MacFarlanes beskrivning av Django Unchained: "This is the story of a man fighting to get back his woman, who's been subjected to unthinkable violence. Or as Chris Brown and Rihanna call it, a date movie."

1 kommentar:

Lovisa B sa...

Jag skulle vilja sett den med dig!