söndag, oktober 14, 2012

sömn

Idag vaknade jag upp efter en fantastisk natts sömn utan att vara bakfull. Igår bakade vi fantastisk hemmapizza och drack lightläsk hos Nicole och Klas. Det enda alkoholhaltiga jag fick i mig var den mycket goda äppelcider-sorbeten som innehöll strax över 1%. Efter långt velande bestämde jag mig trots lätt ångest att inte möta upp mina vänner för fezt. Jag åkte raka vägen hem, tittade lite på en serie och gick sedan och la mig.

Så här är jag nu. Nio ostörda timmars sömn senare. Jag är full av energi och känslan av att hela världen ligger för mina fötter är högst påtaglig. Jag känner att jag utan ansträngning skulle kunna skriva en roman eller två (hittills har jag dock nöjt mig meda läsa en istället). Jag har lust att ringa upp mina vänner, väcka dem och uppmärksamma dem på att det är en vacker höstdag. Kanske ska jag föreslå en joggingtur eller uppstart av diverse avancerade projekt. Det känns som att jag har superkrafter. Kanske är det så att jag i mitt normaltillstånd har krafter som värsta Stålmannen, men att alkohol är min kryptonit. Kanske behövde jag bara sova.

Inga kommentarer: