tisdag, oktober 09, 2012

gossip blä


Alltså, säsongpremiären av Gossip Girl. Vad fan? Jag känner mig förolämpad. Tro mig, jag är ett lika stort GG-fan som en annan, men det här var helt enkelt inte bra. Inte ens bilder på ett nattligt New York till the XX och Rebecca & Fiona kunde lyfta avsnittet. Uttjatade storylines, Chuck och Blair-dansen, Serena försvinner och kommer tillbaka osv. osv. Till och med favoriter som Lily och Georgina är så tråkiga så jag vill slå in min skärm i ren frustration. Det mest intressanta i hela avsnittet var Serenas bröst (och då är jag ändå gay!). Det enda som får mig att fortsätta titta på de sista nio avsnitten är förhoppningen om en cameo av Kristen Bell när man får reda på vem själva Gossip Girl är.

Update: Jag fick dåligt samvete. Det känns billigt att kritisera GG. Det är bara att stänga av hjärnan och fortsätta titta. Yta är allt.

Inga kommentarer: