tisdag, oktober 16, 2012

personer från 90-talet


Jag glömde berätta det fantastiska som hände mig i fredags. På vår utflykt till Uppsala såg jag ingen mindre än Daniel från Skilda Världar. I egen hög person. Inte för att jag någonsin följde serien men man kan knappast låta bli att bli imponerad av en sådan 90-talsklenod. I samma klass som om man hade sett Uno från Rederiet eller Mimmi från Tre Kronor

Jag var nära att gå fram och fråga om han hade legat med sin syster den senaste tiden, men insåg i sista stund att Daniel gestaltades av en skådespelare och inte var en verklig person. Det var alltså skådisen som satt där och jag var tvungen att genast ta reda på vad han gjorde i dessa dagar. Eftersom jag inte riktigt vågade gå fram valde jag det näst bästa alternativet. Google talade snabbt om för mig att Bengt (som han ju heter) idag arbetar som karaoke-DJ. Jag vet inte vad det innebär men jag vet med bestämdhet att det är ett yrke som jag också vill ha.

Inga kommentarer: