måndag, december 12, 2011

måndagsbilden


"baby can't you tell, I lick them lips like I'm LL,

and I'm doin' it, doin' it, doin' it well"

Det är en låttext som jag har på hjärnan minst ett par gånger varje dag. Den kommer från den fantastiska låten I'm really hot med Missy Elliott från 2006 (missa för allt i världen inte videon). Textraden är en referens till den genialiska - jag sa genialiska! - Doin' it med LL Cool J*. Det är visserligen en väldigt bra textrad, och jag känner mig oftast väldigt cool när jag slickar mina läppar och säger raden lite halvhögt för mig själv, men jag kan nu tänka mig att låta den förpassas till historien. Tillsammans med Missy själv. Är det någon som vet vad hon gör nuförtiden? Lever hon ens liksom?

Genom att lufta min hang up här på er favoritblogg hoppas jag att jag kommer över den och inte behöver bli crazy-bananas-galen. Visserligen hade jag gjort mig i en tvångströja i ett kliniskt vitt rum på närmaste mentalsjukhus, men en textrad av Missy Elliott känns inte riktigt som rätt anledning att hamna där.

*Om någon har missat vad artistnamnet LL Cool J står för så kan jag upplysa att det är en förkortning för "Ladies Love Cool James", där Cool James är artisten själv.

Inga kommentarer: